Popis kurzu
Cílem tohoto kurzu vedoucího k získání mikrocertifikátu je vybavit studující znalostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní vytvářet vzdělávací projekty a efektivně vzdělávat v digitálním, či hybridním prostředí. Absolventi získají teoretické dovednosti, podněty pro praxi a osvojí si strategie, jak účelně vytvářet podnětné vzdělávací situace s využitím ICT/IT a naplňovat své edukační cíle. Učení za pomoci ICT/IT má svá specifika, a to jak na straně technologie, tak vyučujícího i studujícího. Každý nástroj disponuje jinými možnostmi, příležitostmi a limity. Stejně tak v různých výukových situacích má studující určité kapacity a předešlé zkušenosti, což je při přípravě výuky třeba zohledňovat. Kurz nabízí znalosti z tvorby vzdělávacích situací v digitálních aplikacích, hrách, VR, ale i legislativní a strategický rámec pro vzdělávání.
Náplň kurzu
Cena: 10 000 Kč (cena je bez DPH, platba za kurz je osvobozena od DPH)
Studující UK: zdarma (2500 Kč v případě zájmu o mikrocertifikát)
Program EdTech a vzdělávání představuje ucelený vzdělávací kurz, který se skládá z deseti modulů. Cílem kurzu je vybavit studenty znalostmi o teoriích učení v digitálním prostředí, se zásadami digitální didaktiky a se specifickými nástroji, mezi které patří např. moderní eLearningové platformy, vzdělávací hry, drobné aplikace. Program seznámí studenty s aktuálními možnostmi a pomůže jim budovat kompetence ke kreativnímu nacházení vlastních řešení. Program bude využívat pestrou škálu výukových metod – bude kombinovat přímou výuku se samostudiem, projektovým učením v týmu a studenti budou také moci v rámci mentoringu konzultovat svoje vlastní nápady vycházející z praxe.
Kolik času si na kurz vyhradit?
Kurz zahrnuje:
6 hodin přímé výuky ve formě přednášek a seminářů v prostorách Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (úterky 15.50 – 17.20, přesná data budou upřesněna na 1. hodině 17.2.2026)
cca 50 hodin samostudia podpořeného studijními materiály a praktickými úkoly v Moodle.
Kurz se skládá z 10 základních témat/modulů: Technologie ve vzdělávání (EdTech) - aktuální výzkum; Specifické způsoby vzdělávání v online prostoru; Konstruktivistická výuka a základní principy digitálních médií; Legislativní a strategické rámce vzdělávání: Strategie 2030+; Nová informatika; Pokročilá tvorba: Specifika vývoje vzdělávacího SW; Digitální didaktika u studujících se speciálními potřebami; Práce s lidmi v digitálním prostředí; Mediální a informační vzdělávání; VR ve vzdělávání.
Moduly jsou dle potřeb složeny z části z výuky, která je kombinací přednášky a semináře, z praktických úkolů a samostudia předepsané literatury a studijních opor v Moodle.